välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

30 augusti 2012

dragning i tävlingarna

tack till er alla som satt in kommentarer, tävlingarna fortsätter till söndag morgon klockan nio, sedan drar vi vinnaren, en för var tävling  =)
idag skall jag binda en krans till ytterdörren efter att igår ha planterat höstkrukorna med olika carex, pennisetum och andra gräs samt mörkcerise och vit cyklamen. dessutom har jag med rödbladig heuchera så det borde ju passa väl med en krans i ljung till detta, eller hur  =D
mina tösabitar gör sig beredda för flytt till studieorterna som bäst. tösabit2, biologistuderande i helsingfors är lite i spadet dock! 
hennes lägenhet på lönnrotsgatan har renoverats i sommar, och då hittade de fukt i golvet. lägenheten lovades vara klar första veckan i september, så tösabit2 ordnade så hon kunde bo en vecka hos en väninna eftersom hon måste vara i helsingfors från och med 3 september. 
i fredags var dit till lägenheten och då säger farbror remontkarl att nejnej, det far minst fem veckor här ännu...
så nu har hon febrilt sökt en lägenhet eller ett rum att hyra för en månad, då hon kan inte bo så länge hos sin väninna!
men att få nånstans att bo för en månad är verkligen svårt!


denna kille sitter utanför biologiska fakulteten å väntar på tösabit2  =D

ha en bra torsdag!
susanne

1 kommentar:

  1. Oj, att det finns folk med sånt fantastiskt konstnärssinne!?
    Upptäckte tävlingarna och gjorde ett snabbt inlägg. Hade kanske skrivit numrerna helt olika på blomuppsatserna om jasg funderat - så jag gick direkt på första känslan!

    SvaraRadera