välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

18 juli 2012

vi byggde bur...

ÄNTLIGEN!!
vi fick trädäcket på ena gaveln av huset så långt färdigt att vi kunde bygga kattburen för våra två småttingar som inte egentligen får springa lösa på backan. jag är helt super nöjd med den! man ser den knappt ens, den smälter så fint in i terasskonstruktionen! och mina småttingar är nöjda, de trivs bra ute i buren! men eftersom de har fått gå fritt ute i vår trädgård tidigare försöker de nog ännu smita ut med oss om vi inte passar på  =)





mina svartögda susannor är nu jättefina! det såg inte ut att bli till nånting, hängde som torra slamsor bara hela tiden, då dehär mina nya korgstrutar är ganska små och myllan torkar fort i dem, men sen satte jag en liten plastflaska med vatten upp och ner i korgarna och nu mår blommorna helt super då de hela tiden får pasligt med vatten  =)


arbetsdag idag igen och idag skiner ju solen till och med! efter allt detta regnas känns det riktigt skönt med sol!

susanne

3 kommentarer:

  1. Så fint att dom får vara ute ,snygg den där struten din .här har vi sol alla dagar så nu blir det nog att gå ut med vattenslangen före vi tar o sticker ut till skären ,ha en bra jobbdag ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen jättefint! Har de sandlåda ute nu? Kramar sis

    SvaraRadera
  3. Den där buren skulle nog vår katt uppskatta mycket!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera