välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

10 juli 2012

jatkot i verkstan

så var då de sista konserten speakad, baltic jazz ihopplockat för i år och syster med döttrar åkte hem idag på dagen...
jag speakade jatkot i verkstaden på söndagkvällen där tre band uppträdde; E-band, The Capital Beat och TrrTrrTrr. alla bande spelade bra musik, e-band och trrtrrtrr gamla och nyare covers och capital beat har ju sin alldeles egna stil, skön reggae musik och låtar som de själva skriver. dessutom är alla i capital beat mycket duktiga musiker!
efter att verkstaden stängt kom en del av bandmedlemmarna till vårt på efterfest och de sista for hem vid halv sextiden  =)
själv for jag och sova halv fyra. jag hade trots allt hållit på från morgon till kväll i flera dagar; som gruppchef för konferansiererna, suttit i biljettkassan och gjort blomarrangemangena till jazzgatan, scenerna och vip-middagen i hotellet, dessutom umgåtts med min syster på orten, min bror, med familj, som hade kommit från norge och min syster i öb, med döttrar, som kom nerkörandes över veckoslutet och som sagt for hem idag...
dessutom är balticen en festival där man träffar en massa gamla skolkamrater och annars bekanta från förr så  munlädret ha verkligen fått ligga i hårdträning de senaste dagarna
men roligt har det varit detta år!! det är väldigt sällan som vi träffas alla fyra syskon, me nu var vi alla här och jag njöt massor av det!

E-band  (bild från nätet)

by Pentti Hokkanen kohteessa PROMO PICS,
The Capital Beat  (bild från nätet)

TrrTrrTrr  (bild från nätet)

imorgon är det arbetsdag igen!
susanne

1 kommentar:

  1. ja på söndag borde man väl ha varit på baltic....TrrTrrTrr lär ska ha varit superba! :)

    SvaraRadera