välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

12 juni 2012

våra skapelser i skolan

nu tänkte jag ta mig tid att visa vad vi gjorde i skolan under den förra närstudieveckan. vi hade open days i skolan fredag och lördag och till de dagarna gjordes en hel del arbeten både inne och ute...

våra planteringar...





våra istallationer vid växthusen

 tema; rörelse

tema; form

tema; färg

 tema; kontrast

andra klassers arbeten var bland annat ett arbete där de använde de lakan doppade i cement som vi gjorde till mässan i lahtis. denna gång spraymålades de och kläddes med olika blommor. installationen namn var pyykkipäivä (bykdag)






susanne

2 kommentarer:

  1. jisses vilka skapelser ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Så många fina grupper! Blir riktigt inspirerad för mycket av det kan man ju göra hemma också. Älskar de runda koppar(?)formarna i andra bilden. Sådana skulle jag vilja ha ... bland annat :)

    SvaraRadera