välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

12 juni 2012

å så har vi ökat på i familjen =)

just de! vi har två nya medlemmar i familjen, en åtta åring och en tio åring  =D
de kom till oss för en vecka sedan

detta är bagheera, en bengal hona  =)  hon är jättekelen och vill helst åka omkring på axlarna åt folk. hon lägger sig som en boa runt halsen och stortrivs då hon får hänga där. 


detta är bengal hannen, yakobar, som kom från samma ställe som bagheera 

yakobar, han ser stor och farlig ut men han är en riktig 'mammaspojke', skygg och försiktig  =)
han tycker om att komma och buffa på en med pannan men vill inte gärna va i famnen. han är dock jättesnäll fast han ser lite vild ut  =)
denna katt for på rymmen första natten de var här hos oss... han kan öppna dörrar, insåg vi! och eftersom vi inte hade ytterdörren låst tog han bara upp dörren och gick ut. sen var han borta hela dagen. vi sökte och lockade men trodde att han hade försvunnit för gott eftersom han ju inte alls kände oss eller huset, men tolvtiden följande natt stod han på terassen och kikade in  =)
jag tog upp dörren mycket försiktigt och han rusade rakt in  =D
så nu har ytterdörrarna varit låsta i vårt...

idag släppte jag ut både två på förmiddagen och redan mitt på dagen ville bagheera komma in tillbaka. yakobar var borta till femtiden men då kom han och meddelade vid dörren att han vill in.
jag kokade fisk åt alla katterna och yakobar är alldeles vild efter nykokad fisk så jag tror det var den doften som fick honom att vilja komma in sådär tvärt

 yakobar hoppar otroligt högt, han älskar att sitta högst upp på skåpen  =)


simba och shaniiiiz ute i höggräset

min underbara sötnos, william wallace; han växer så att det knakar nu!



titta nu på gulliga unga paret!!  =)


susanne

5 kommentarer:

  1. Oj så många katter ,ni lever nog kattliv ni ser jag ,underbara djur ,dimman tar över här även ikväll ,,om du tittar på väder hos mig i min ruta kan du se den ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Liebe Susanne
    Dein Post ist ja allerliebst! Sooo süss die Bilder!
    Ich wünsche Dir eine glückliche Restwoche und grüsse Dich herzlichst Yvonne

    SvaraRadera
  3. Tänk vad mysigt det är med husdjur, jag har faktiskt lite svårt för folk som inte gillar djur! Att det finns sådana!? Måste vara något genetiskt fel på dom. Vi har några bekanta som under åren försökt låtsas att dom gillat våra hundar - men hundarna känner ju det direkt. Sen när man får höra historier - som när min kusin berättade att när dom hade katt (ett par år) så gick katten ut när hennes gubbe kom hem och kom inte in förrän han åkt till jobbet, eller så gick katten och gömde sig direkt - då blir man lite orolig. Men han är inte speciellt populär för övrigt hos oss heller!

    SvaraRadera
  4. Härliga härliga katter, av alla färger och alla sorters egenheter :)
    Yakobar är vacker som en arabisk prins! Och Shaniz är bedårande, men min favorit är ju nog Otto-look-alike:n ;-)
    kram
    SIS
    PS Supersnygg header!!!

    SvaraRadera
  5. Gillar bengaler de ser så vilda ut...

    SvaraRadera