välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

3 april 2012

zimbi min

har just varit till veterinären med min gamla gubiz, zimbi
han har två dagar ropat av smärta då han ska röras och då han försöker pissa, vilket inte blir till något för honom. 
det visade sig då veterinären rakade pälsen bort på magen att hela buken och låren är ett enda stort blåmärke och svullet som bara den...
han har troligtvis fallit från hög höjd eller eventuellt blivit påkörd, i värsta fall blivit sparkad...  :(
urinblåsan tömde hon och han fick laxeringsmedel för att han tydligen inte har kackat heller. dessutom fick han ett plåster med opium i nacken som skall avsöndra värkmedicin i tre dagar nu...
så nu vinglar han omkring, opiumhög! kanske har han fantasier om ljusröda elefanter  =)
ulraljudet visade dock att han har inget blod i buken, så bara han börjar kisa och kacka kan det hända att han klarar upp detta  =)
så nu håller vi tummarna för att han ska greja de! 

susanne

1 kommentar:

  1. Voi ändå..lycka till, hopssa kissen blir bra igen! Och roligt har hon ju under tiden..hoppas jag! Ha en skön helg önskar Laura

    SvaraRadera