välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

3 april 2012

Ö-RÅDDET 2012

igår var det premiär!

Ö-Råddet med Bruksteatern

en revy om Kimitoön, 55 sketcher och 12 sånger!
den gick väl lite stapligt här och där men ändå helt okei. kristina, vår 'alltiallo' sa att vi såg rädda ut då vi kom in till inledningssången...
ändå satt det ju bara bekanta och halvbekanta i publiken  =)

jag är agent simola och i första simolasketchen kom jag in på scenen och skulle förhöra gusse pippingskjöld...
jag börja bra med första repliken 'mr andersson...' , t.o.m den andra repliken gick bra 'ni undrar kanske varför ni e här, mr andersson...' men vid den tredje var de stopp.  ;)
jag skulle säga 'ni kan kalla mig agent simola' och plötsligt hade jag ingen aning om vem jag var!! totalt tomt i skåpet!
kom inte för mitt liv ihåg vem jag var... hahhaaaa
men tack vare vår underbara sufflör, maj-britt, som högt och tydligt gav mig min replik, kom jag ihåg vem jag var i den sketchen  ;)





foton; Janne Wass

ikväll, i onsdagkväll och i torsdagkväll är det föreställningar, sen har vi paus till söndagen, då vi har en eftermiddagsföreställning  =)
efter det är det tre föreställningar till!

en riktigt trevlig början på påskveckan!
susanne


3 kommentarer:

  1. Jamän det är väl just så det är för alla professionella skådespelare också, det ser man ju på de roliga "bloopers:ena" :-D.
    Skulle gärna se denna revy!!
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  2. Hej du!!!
    Inser att det är allt för länge sen jag var in här!!! Åååå vad roligt det ska bli att läsa ikapp!!! Hann redan se lite krukor som satt fast på järnrör eller vad det var. Precis så ska jag göra med mina hittade stora konservburkar har jag menat. Härligt med inspiration!!! Nej nu ska jag titta närmare runt här på din fina blogg. Tack för att du delar med dig. Kanske det blir en tur till Hesa mässan någon gång. Nu har vi ju mässan Nordiska Trädgårdar eller vad den nu heter här i Stockholm snart men jag måste ju säga att just nuuuu längtar jag till Finland och speciellt till vårt sommarställe. Ha en fin fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  3. Hej agenten! Coolt och roligt.
    Agneta kram

    SvaraRadera