välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

15 mars 2012

borde banta

solen skiner och det är  sju grader varmt på solsidan av huset!!
det ser ut som vår, det låter som vår och det till och med luktar som vår...

äntligen!!

igår var jag med vita fina pojken neo till veterinären och allt var helt super bra med killen. lite måste han banta, sa hon dock  ;)  men så väger neo-pojken åxå 6,7 kg så han är ingen liten kille  =)
idag ska vi för första gången prova tvätta pälsen på honom, få se hur det ska gå...
jag har haft tre dagar av storstädning, ännu mycket kvar och det värsta av allt - att tvätta fönster!!!!
avskyr det så mycket! förut hade jag en väninna med städfirma som gjorde det åt mig, men hon hittade kärleken uppe i österbotten och flyttade dit, så nu får jag väl ta itu med fönstren själv... 
om jag inte hittar på nån riktigt bra orsak till varför jag skulle kunna skjuta upp det till i höst förstås...  ;)


en sköön torsdag! jag och tösabit3 ska gå på barnteater ikväll, skönheten och odjuret, där systers pojke spelar med!

susanne

6 kommentarer:

  1. Vilken vit och fin katt du har, och gott med skinka tycker han förståss som sig bör :) Fönsterputsning hatar jag med har ställt ultimatum till sambon att antingen är det hans jobb eller så anlitar jag fönsterputsare :D Ha en fin dag, kram Katta

    SvaraRadera
  2. Oj, det var en bamsestor katt! Väger han 6,7 kg!? Santos - alltså en hund - väger 5,4 kg och han är inte direkt mager numera!!
    Tänk vad olika vi kan vara, fönsterputsning är faktiskt det enda i städningsjobben jag gillar. Förmodligen beror det på att jag passar på att dekorera om i fönstren, både med grejor och med byta av eventuella gardiner. Däremot så gillar min gubbe att städa eftersom han är pedant och mår illa om det är ostädat, jätteskönt!*fniss*

    SvaraRadera
  3. Vårsolen brukar vara en obarmhärtig påminnare om varför fönstren skall tvättas på våren...man kan ju inte ha persiennerna nere jämt :-)

    Lycka till med tvätten. Hoppas du inte är randig efter det!
    Skall bli kul att se killen nån gång! Och strunta i vad veterinären säger om övervikt :-). Jag är rätt säker på att han kommer att se riktigt smal ut när han är våt. Bukfläsket nere på magen är genetiskt...det kallas också Tigermage - hur fint låter inte det?
    kramis
    SIS

    SvaraRadera
  4. fönsterputs det skulle jag gärna överlåta åt någon annan ,städandet duger jag ju inte till ,med min uppnötta kropp .Vår Selma väger också några kilon för mycket men det är den här vintern sen när vi kommer ut till ön o det blir springa hela tiden så går hon ner igen till sommar vikten ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Vad fin Neo är!
    Banta är ett avskyvärt ord... Håller på med det just nu jag också...

    SvaraRadera
  6. Jo jag skyller otvättade fönster på för höga snödrivor ännu men tror nog inte det håller mera. Hemskt jobb men bra sen det är gjort.

    SvaraRadera