välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

9 mars 2012

nu sku de nog få bli vår!!

nej nu vill jag att det blir vår!! 
köpte massor av fröpåsar igår och skulle vilja börja sätta och så!!!!
men grått och mulet ute och massor av snö ännu lovar inte för några vårvindar ännu...

man får ju trösta sig med att det i alla fall inte är lika mycket snö som uppe i nordnorge  =)




tösabit1 som studerar dokumentationsvetenskap på universitetet i tromsö, bor denna höst-vinter-vår i dessa studerandebostäder på norra sidan av tromsö


utsikten från busshållplatsen närmast tösabit1's lägehet


magnifikt eller hur!!
imorgon skall vi köra tösabit3 till viking line, hon skall till stockholm på audition, och därefter fortsätter vi upp till vasa för att hälsa på systers dotter, som studerar och bor där.
från vasa fortsätter vi till kokkola för att hälsa på syster och familj  =)

trevlig fredag! ikväll blir det teaterövningar för mig  =)

susanne

4 kommentarer:

  1. Oh så vackert i Tromsö! Och snön, ja, det är ju vackrare än vi har det här idag, storm, spöregn och svinkallt, precis som nästan hela den här vintern. Så jag är trött på vårt vinterväder också!
    Fram för våren!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Det ser vackert ut i Tromsö, men kallt! Jag vill också ha vår och sommar nu men i förrgår fick vi lite snö igen. Fast nu har den smält nästan helt så det känns inte som om vintern skulle ha så stora chanser nu.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Ja jag vill också ha vår NUUUUU ;)

    SvaraRadera
  4. Tänk vad du har många att hälsa på hit norrut. Trevligt att ha någon lite här och var att besöka, det ger ju omväxling. Ha det gott.

    SvaraRadera