välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

18 januari 2012

les miserables

ikväll har jag och tösabit3 varit till åbo för att se på Les Miserables på Åbo Svenska Teater. jag har sett den för ett år sedan där , men då tösabit3 inte har sett ÅST;s version, så beslöt vi oss för att köra in till åbo och se den.
och den är väl värd att ses två gånger, denna föreställning var nästan lika bra som första gången jag såg den på ÅST!
eftersom vi ganska apropå beslöt oss att fara idag, fanns det inte mycket att välja på i biljettväg, då jag ringde dit. vi fick biljetter längst upp i högra hörnet på balkong ett. ganska dåliga, men vi tog dem.
då vi kom till biljettkassan, sa fröken som satt där, att om vi ville betala två euro till per biljett så kunde vi få teaterns bästa platser, eftersom de är reserverade åt ägarna, men de skulle inte behöva dem just ikväll, så hon fick sälja dem. såklart tog vi de två bästa platserna och betalade fyra euro till för våra biljetter! men det var det alla gånger värt!!
ibland har man tur, eller hur??!

Les miserables på ÅST (se trailern här)

Les Misérables

en härlig kväll i sällskap av min yngsta dotter!

susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar