välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

4 januari 2012

hoover


visst! det är jag som städar, det är jag som byker, det är jag som lagar mat (oftast) men jag är dock glad att ingen kom på tanken att ge mig en dammsugare i julklapp   =)
"jag är inte detsamma som köket" sade jag till Ettan då vi träffades för snart trettio år sedan
jag gjorde åxå mycket klart för honom att jag verkligen inte skulle komma att tycka om att få hushållsapparater till julklapp eller födelsedagspresent
efter alla dessa år tillsammans kan jag med glädje konstatera att han verkligen lyssnade på mig; 
jag har besparats 'lyckan' av att få en hoover till julklapp...

denna jul gav Ettan mig ett dygn på Nådendals Spa  :)
ser verkligen framemot en hel lång dag i den varma poolen och utepoolen, samt middag på restaurang till kvällen



4 kommentarer:

  1. Tack för titten och god fortsättning till dig med.
    Stor kram!!
    Ninni

    SvaraRadera
  2. Hihi! Inte roligt att få ett spännande paket som innehåller - en dammsugare! Verkligen ett antiklimax! Klokt av dig att göra klart från början så ingen blir besviken.
    Ha en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker precis som du, husmödrar skall INTE få apparater och annat tjafs för huset till personliga gåvor!! basta!! ;) Nådendal däremot låter jättetrevligt!

    SvaraRadera
  4. Det gjorde jag också...hellre inga klappar alls ;-) Ändå värre är reklamerna vid morsdag - då skall lilla mamma ha strykjärn, brödrostar och...damsugare :-)
    Njut av Spa-vistelsen....Fast en Hoovet är ju ändå en Hoover ;-)

    SvaraRadera