välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

3 januari 2012

julklappar

bland det bästa jag och Ettan nånsin fått till julklapp var det sällskapsspel som vi fick av våra döttrar i år.
det heter MASTERS OF MOVIES
de har gjort allt själv; spelbrädet, frågorna, tärningen... ja, t.o.m. lådan som spelet kommer i, men den hann tyvärr inte bli färdig till julafton så den får vi så fort den blir färdig  =)
vi är en familj som alltid sett mycket på film, både hemma och på bio, så dethär spelet passade oss som fisken i kastrullen...
eftersom vi annandag jul och ännu följande dag satt här utan ström spelade vi mycket sällskaps spel i stearinljusens sken
så här såg tösabitarnas spel ut






den enda lilla nackdelen med detta sällskapsspel var det att det fanns ganska lite frågor och snart kunde vi dem alla utantill, så vi måste sluta innan vi kom till segrar ringen. men tillverkarna jobbar alla dagar på mera frågor... d.v.s. ser på film efter film efter film....
 =)

vi fick två andra spel åxå, 7 wonders (jättebra strategispel!) och absolut överrens (jättebra skrattamycket spel) som vi spelat flere gånger under mellandagarna. dessutom spelar vi alltid vårt favoritspel; ALIAS

denna "dukanintelevaförutan" handuksmössa fick jag åxå  =D
dess designare är min syster i kokkola och jag hade lite på känn att den skulle uppenbara sig i min julklappshög efter att ha läst om den på hennes blogg trappsittarfolk





av min kära bloggväninna, Yvonne med bloggen happy-sonne i scchweiz fick jag denna lilla gåva då jag var i zürich i nov och träffade henne där. jag sparade den till julafton och öppnade den då först!
så vackert inslaget!



mycket annat härligt hemgjort fick jag åxå, men det visar jag senare  
 =)

god fortsättning på det nya året!

susanne




3 kommentarer:

  1. Vad duktigt av dem att göra ett eget spel.
    Kul grej. Jag gjorde ett spel om myror när jag jobbade på dagis. Fast det är 100 år sedan känns det som.
    Ha en skön kväll
    annika

    SvaraRadera
  2. Det gäller att hitta på saker o ting när allt ska göras manuellt .Säkert trevligt att göra något tillsammans .Häftig mössa ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Hehe :-)
    Superfint spel som tjejerna gjort!
    Kramar

    SvaraRadera