välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

5 januari 2012

grå jul

jag hade ju bestämt mig för att julen skulle gå i grått, svart, brunt och silver...
det såg mycket fint ut på julen, rofyllt och stiligt  =)
men nu då jag ser igenom mina foton från julen ser det nästan lite tråkigt ut med allt detta gråa, då vi dessutom är en fempersoners familj alla är klädda i grått, svart och vitt



som tur var hade vi tomteluvor i rött så vi fick lite färg på kvällen!  =)



zimba var som vanligt med, satt uppe på en stolsrygg så att han hade god översikt över julklapparna. han kollade in om nån fick något gottgott.
sjutton år gammal i vår är han denhär gubizen vår, få se om han orkar fram till nästa jul

'
solen skiner och det är en härlig dag, förutom att om några timmar far tösabit1 och tösabit2 till helsingfors och imorgon bitti flyger tösabit1 tillbaks till tromsö. så sen har vi bara sista lilla tösabiten hemma hos oss 

men vi har nog tänkt ta oss en tripp till nordnorge i vår, så då får vi träffa tösabit1 igen  =)
och så finns det ju skype!

soliga vinterhälsningar!
susanne


3 kommentarer:

  1. Det ser mycket trevligt ut vid bordet, tycker jag. Och så har ni sådana stora (kålrots?)lådor också! Vattnas i munnen men jag iddes inte göra då det bara är jag som äter dem. Fina döttrar har ni också!

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen ut som ni har färgmatchat er med kläder och allt. Men tråkigt - nej det tycker jag inte. Och som du säger så lyser det upp med fina tomtemössorna. Vilka vackra paket du har gjort.
    Kram,
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Snyggt är det! Är rätt säker på att i hade "några" ljus brinnande som gav värme åt gråtonerna...
    Fina flickor! Vore kul att se vår hittekatt med Simba, eftersom de har så samma färger...
    Kramis

    SvaraRadera