välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

9 januari 2012

ett intensivt veckoslut =)

kan man verkligen säga att det var!
på fredagen hade vi genomläsning av bruksteaterns nya pjäs för våren, en revy blir det i år. det var mycket intressant med mycket varierande innehåll i de olika sketcherna.
på lördagmorgon for jag med silja line på picnickryssning. det var Baltic Jazz baltic jazz 2012 )
styrelse och gruppchefer som deltog i detta brainstorming seminerie. dessutom deltog tre inbjudna personer från kommunen i seminariet. 
föreläsare på seminariet var en kvinna, maria österåker, från korsholm, nära vasa, som bland annat har skrivit boken Ta Betalt  ta betalt / maria österåker )


maria österåker

vi råkade vara den enda gruppen som hade konferans på silja på lördagen, men i ett av konferansutrymmena hade silja lines nya brödleverantörer dukat upp smakprov på de bröd och bakelser som de börjar leverera till siljas båtar. just innan vi kom till mariehamn fick vi av konferansvärden en inbjudan till att komma och smaka på deras produkter. supergoda kakor och matbröd var det!
synd bara att vi hade buffe direkt efter att vi hade bytt båt i mariehamn, så man kunde ju inte äta sig mätt på kakor och bröd då int!

på söndagmorgonen tiotiden var jag med tösbit3 till talon på en teaterövningskurs som bruksteatern ordnade. ledare på kursen var en skådesspelare som heter seija metsärinne. vi gjorde en massa olika improvisionsövningar i grupper och i par. det var mycket intressant, synd bara att så få från teatern ställde upp. :(




men vi som var där hade roligt!

idag blir det pappersarbete i massor!
ha de bra!
susanne



3 kommentarer:

  1. Maria vet jag nog vem det är ,hon härstammar från samma by som jag ,i den lilla finlandsvenska världen ,kul grej ,Nette

    SvaraRadera
  2. Ja det var då ingen lugn helg men huvudsaken det är kul. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Mycke intryck att smälta efter ett sådant veckoslut! Synd att så få vågade sig på att improvisera! Men ni som deltog fick ju destu personligare handledning :-)
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera