välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

20 januari 2012

rastapipo

då jag hade blombutiken hade jag sån värk i händerna och tummarna alla dagar att jag helt enkelt inte kunde handarbeta då jag kom hem från jobbet. det är ca 6 år sedan jag har stickat något alls men nu då jag har varit sjukledig ett år och händerna har fått vila från binderiarbetena, så klarar jag av att sticka och virka lite smått! 
och jag är verkligen lycklig över det, jag märker nu först hur mycket jag har saknat det!!
hittade ett roligt rastamössa mönster och nu har jag gjort tre stycken olika rastapipon. 


håller på med en stickad/virkad sjal i vitt till den vita rastapipon. sen ska jag sticka ett par handledsvärmare till den gråsvarta mössan, med rastahäng.
dessutom har jag gjort en färggrann rastapipo i rött, grönt, blått och lite orange, men modellen min for till gymmet så den visar jag senare  =)

trevlig fredag
susanne

2 kommentarer:

  1. Häftiga mössor ,Trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Skulle kunna ha den vita när vi far till Ruka och åka snöskooter i februari...fast jag skulle nog inte se lika snygg ut i den som Maria gör! Har en känsla av att jag skulle se hel-pöllö ut :-)
    Kul att kunna handarbeta igen, eller hur. Ta inte i för mycket nu bara!

    SvaraRadera