välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

23 januari 2012

våga/badbomber

igår var jag bjuden till kära grannfrun på tvål- och smyckeparty. det var mycket intressant med alla dessa dofter från naturligt tillverkade tvålar och badbomber
och alla dessa vackra moderna VÅGA smycken, med kristaller och sötvattenspärlor varvat med silveröverdragna hjärtan och bollar.
men bäst var ändå sällskapet, skvallret och glaset rödvin!! 
 jag köpte inte något i smyckesväg, men däremot fick några naturtvålar och en par kleopatra badbollar följa med mig hem. Ettan hade hela dagen eldat i kannibalbadet så det passade bra med en kleopatra explosion i vattnet innan vi satte oss i!


idag ska jag städa huset och därefter packa en resväska för tre dagar i tyskland. vi far på floristik och trädgårdsmässa även i år. det är nästan omöjligt att låta bli, den mässan har gått som gift i blodet på mig  =)


en riktigt trevlig arbetsvecka/ledig vecka önskar jag er!!

susanne

2 kommentarer:

  1. Man får plocka fram tvålkopparna igen nu när riktiga tvålar är i modet, och inte flytande tvål :-)
    Njut av mässan och ha en fin resa!
    kram Ann-Mari

    SvaraRadera
  2. Låter härligt med florist- och trädgårdsmässa!!! Ha det så trevligt.
    Kannibalbad??? Fick tänka en stund ;-) men kan det vara en trätunna utomhus ?
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera