välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

3 december 2011

till kulturhuvudstaden med tösabitarna mina

igårkväll kom tösabit2 hem över veckoslutet  =)
och det är så roligt då de kommer hem! det vet alla med utflugna barn  ;)  men ni vet åxå att det är skönt då de far hem till sitt och det blir tyst i kojan igen
men idag skall vi flickor fara till åbo och julshoppa lite, titta i skyltfönster, äta gott på restaurang osv...
Ettan for till Kasnäs Badhotell på kurs, så han kan tyvärr inte komma med  =)


det är gammaldagsmarknad i åbo på gamla stortorget, så vi ska försöka hinna dit och dricka lite glögg och titta på olika sorters hantverk åxå. 

och nej, detta är inte den dörrkrans som jag skulle göra igår  =)
hann inte få den färdig, då jag fick ett härligt överraskningsbesök av min mamma, följt av ett snabb besök av min svåger, så...
jag får fortsätta med kransen idag. fick dock alla krukor fyllda med tallkvistar som jag hade tänkt och det blev så fint så  =)


trevlig lördag före andra advent önskar jag er alla!

susanne

5 kommentarer:

  1. Jag började också med en dörrkrans igår men inte så avancerat ,Som vanligt är det att något fattas hemma när man ska göra något så den blir färdig först idag .Ha det så bra i staden ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en härlig dag i Åbo! Här är det väldigt grått, regnigt och blåsigt, inte mysigt alls. Men ikväll ska vi på fest hos dottern och hennes man, de har bjudit vårt kompisgäng till sig på adventfest. Kul att umgås över generationer.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Glömde ju säga att jag tycker din header är jättefin! Sådana stjärnor skulle man nog kunna göra själv också ... jag gillar det jordnära och naturliga.

    SvaraRadera
  4. Det låter fint med en heldag i Åbo. Säkert mycket trevligt med julmarknaden på torget också ;D De batteridrivna ljusen har jag köpt på Halpa-Halli. Några har jag haft i två års tid och har ännu inte bytt batteri. Rätt billiga också.. ca tre euro. Rekommenderar!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  5. Vilken annorlunda krans! Läcker.
    Agneta kram

    SvaraRadera