välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

4 december 2011

julmarknad i åbo

det var så otroligt vackert i åbo igår, solen sken och det var precis passligt varmt/kallt
åbo är en så vacker stad, lugn och skön, härligt gammaldags...



gammaldags julmarknade besökte vi åxå, där var hantverkare efter hantverkare som ville sälja sina produkter
det är hårt att försöka livnära sig som hantverkare i dagens värld, med alla dessa massproducerade billiga 'nästanhandmadetill utseendet' - produkter som strömmar ut från asien
men mycket vackra saker fanns det där


tösabitarna mina prövade tovade hattar...




tösabit2 köpte denna valkade kattmössa. spegeln som hantverkaren hade var helt ljuvlig  =)


jag köpte endast denna ödla till min lilla samling ödlor. ska försöka hitta en plats åt den idag...




julgubben med familj hade åxå hittat hit =)

hoppas ni har haft en skön helg!

susanne

2 kommentarer:

  1. Skön o skön ,städdag.Ser att du hade en skön dag igår ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Det ser ju ut som den riktiga jultomten (alltså riktiga coca-cola tomten)...stämningsfulla bilder, får julkänsla! Kram

    SvaraRadera