välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

20 december 2011

pyntar lite smått

jaaaa...
i år har jag haft alltför mycket tid att fundera på vilken färg julen ska va  ;)
jag velar hit och jag velar dit, men nu tror jag det får va slut velat: den blir vit, brun och silver.
jag tycker mina vita stjärnor är så snygga i matsals och vardagsrummets stora fönster, och de är vita skimrande...
sen är ju nästan alla våra möbler bruna...



mina två vita änglar fick komma på sin plats på balken

dessa vita, glittrande kottar hade jag redan ifjol, men då var julen röd så nu i år får de hänga från balken




dehär vita granarna fick julbelysning under sig och lyser så vackert upp det där lite mörka hörnet på kvällarna

ute satte jag endast lite tallkvistar i urnorna och krukorna, sen en par ljusslingor i och likadant en ljuslinga i min  stora lykta på terassen


vid ytterdörren

minsta lilla pikutomten fick plats vid lyktan i tamburen

igår var jag efter några julstjärnor och vita tulpaner och vita snittamaryllis, så i onsdag ska jag plantera lite julkorgar och göra ett bordsarrangemang, men idag far jag och mina tre tösabitar ut till rosala, en ö i vår skärgård, för att hälsa på min mamma
väntar som bäst hem tösabit2 från helsingfors, sen är de alla hemma till jul!

trevlig tisdag till er alla!

susanne

3 kommentarer:

  1. Liebe Susanne
    Wunderschön und so gemütlich sieht es bei Dir aus. Deine Weihnachtsdeko ist sooooo schön!
    Von ganzem Herzen wünsche ich Dir und Deinen Lieben ein frohes Weihnachtsfest.
    Herzlichst grüsst Dich Yvonne

    SvaraRadera
  2. Så mycket julfint du har där hemma! Hoppas att du har en fridfull vecka nu innan julen kommer.

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  3. Oet laittanut tosi nätiksi kotinne. Heijastuuko tuossa ulkokuvassa meri ikkunaan metsän takaa. Jos meri on tuossa ihan vieressä asutte kyllä lottovoittopaikalla:)
    Hyvää joulua

    SvaraRadera