välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

21 december 2011

ikea fantast =)

 förra veckan tog jag itu med det som skall bli mitt hobbyrum, men nu först måste det städas upp för att tösabit1 ska ha nånstans att bo då hon är hemma över jul och nyår.
jag hade köpt 4 st kullen skåp från ikea, min favoritbutik då det gäller möbler som skall sättas ihop hemma  =)
jag har satt ihop flera stycken malm skåp, kullen skåp och hela köksinredningen och aldrig hittills har det fattats en endaste en skruv eller bit. inte nu heller... det fanns t.o.m.en skruv för mycket i en av skruvpåsarna  =)
medan jag skruvade ihop 4 skåp funderade jag lite på vilket arbetsmoment jag tyckte bäst om... och kom fram till att det är att spika fast bakskivan som jag gillar mest!

tätt följt av att göra lådor  =) det är så otroligt enkelt nuförtiden att göra lådorna, jämfört med vad det var förut! plastskruvarna är en genialisk uppfinning

det som jag inte har så är den där extra gubben, som ikea anser att man ska ha, jag sätter alltid ensam ihop skåpen...

inte heller lyder jag denna bubbla så bra, allt som går att skruva med borrmaskinen skruvar jag med den  =)


så här blev det sen, två skåp fyllde jag genast med mina saker och två skåp lämnade jag åt tösabit1 att ha sina kläder i

skruvade även ihop det nya arbetsbordet så jag fick ett bra bord att packa julklapparna på =)

dessutom redde jag upp mina hobbygrejs och satte allt i 'samla' lådor


tänkte försöka mig på ikeas nyaste projekt som följande
idag blir jag så glad över att se att framrutan på bilen är vit av frost! efter allt detta evinnerliga regnas skulle det sitta fint med några graders kyla över jul  =)

nu ska här städas och ikväll kommer min systers familj på mat och bastu  =)

susanne

4 kommentarer:

  1. Sinulla on ihan mahdommottaman paljon askartelukamaa, wow:)

    SvaraRadera
  2. hahahahaha...
    tror nog man ska tänka till en gång innan man köper Ingvar bilen...
    kan behövas mera än en skruvdragare***skratt***
    Du är alldeles som min dotter, älskar att montera Ikea möbler.
    Inte jag eftersom jag aldrig behöver när jag har familjen full av Ikea monterare.

    Men håller med om att Kamprad har bra och BILLIGA grejer...nu ska vi ju få Ikea till Umeå me...
    hade ju alldeles för nära när vi bodde i Timrå....
    nu saknar vi Ikea.

    Ha nu en riktigt trevlig kväll med din syster...
    och en tokbra helg...

    Tjingeling...

    SvaraRadera
  3. Fint det blir i ditt hobbyrum! Fast jag är ändå mest imponerad av dina hyllor med plastlådorna, sådan ordning! IKEA hör till mina favoritbutiker också, även om jag kanske köper nästa bil någon annanstans :) Lite sorgligt med Saab, vi har alltid haft just Saab här hemma.

    SvaraRadera
  4. Det är en bra idé att följa instruktionerna som du gör! Jag har alltid lite bråttom och gör saker på mitt eget sätt... För en tio år sedan köpte vi ett enormt pax-klädskåp som jag tyckte att skulle vara lättare att bygga ihop stående vilket jag också gjorde tills jag kom så långt att hela skiten rasade ner på golvet och gick i bitar. Gudskelov kunde man montera ihop det också uppochner vänt, så jag lyckades bygga upp det lite skamfilade skåpet ändå. Että sillei!!!!

    SvaraRadera