välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

21 december 2011

mat- och bastugäster

allt klart, nu väntar vi bara på bastu- och matgästerna  =)

ikväll bjuder vi på lasagne som tösabitarna mina har gjort idag, till det en liten sallad och vin





jag gjorde bordsdekorationen i vitt och grönt och brunt, med tulpaner och amaryllis



dessutom planterade jag lite julstjärnor åt oss och två i rött åt systers familj.



såhär ser "julgranen" ut hos oss i år  =)
en chamaecyparis får vara vår julgran. tösabitarna klädde den med små lampor, silvergirlang, vit fjädergiland, vita fåglar, kottar och silverbollar. pricken på i;et blev rosetterna i silverband som de gjorde och satte här och där. jag är mycket nöjd med den!
jag sa att vi ingen gran sku ha alls, men detta är helt okei    =)

nu ska jag gå och sätta på glöggen!

kram
susanne



6 kommentarer:

  1. Vilken trevlig fest med vackra dekorationer - där hade man ju gärna varit med! Fast jag hade avstått från bastun!!
    I vårt förra hus byggde vi bastu. Jag badade väl en 5-6 gånger på 30 år, gubben min 2-3 och min pappa ett 50-tal därefter användes den till torkrum. Låter väl hemskt för en bastubadare antar jag!?
    GOD JUL
    Susie

    SvaraRadera
  2. Härlig dukning! Och vad snyggt du har pyntat.
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  3. Ååååå så fint du har dukat och pyntat! Riktigt frikostigt och läckert!
    Agneta julkramar

    SvaraRadera
  4. kikar in och önskar er en riktigt god jul!
    kram

    SvaraRadera
  5. Vilka HÄRLIGA bordsdekorationer!!! En skön och på alla sätt fin julhelg önskar jag dig och de dina!

    SvaraRadera