välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

15 december 2011

glädjens dag!

idag kommer tösabit1 hem efter mera som fyra månader uppe i nordnorge, tromsö!
just nu borde hon sitta på bussen från helsingfors efter att ha varit över natten hos sin syster i huvudstaden.
så detta är en glädjens dag!
två av tre hemma, snart hoppas jag de alla finns här!
de senaste jularna har jag jobbat i blombutik, så då har jag inte hunnit göra någonting alls hemma, det har varit långa långa dagar i butiken ända fram till julaftonsdagen klockan ett då vi stängde för helgen. detta år är jag sjukledig och har hunnit städa skåp och skrubbar, tillverka lite julklappar och julpynt, göra paketkorten själv och tänker göra potatislådorna från scratch! baka tänker jag inte göra, bara maltlimpor, men tösabit1 är en hejdare på att baka så det blir säkert något gott till kaffet nu då hon kommer hem!



I'm dreaming of a white christmas...

susanne

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga jultomtar:o)))

    Jag vill också ha en vit jul men nu har snön försvunnit här och det är plusgrader.


    Önskar dig en fin fortsättning på veckan och en trevlig helg

    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Låter härligt att ha samlat hela familjen;) Tack för din söta kommentar inne hos oss som gjorde det möjligt för oss att hitta till dig;)

    Nu ska vi surfa vidare på din sida

    Önskar dig en ljuvlig kväll

    SvaraRadera
  3. Du får en riktig jul i år då .Vem drömmer inte om en vit jul ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Skönt att få familjensamlad inför jul! Nu gäller det att hålla tummarna för en vit jul också!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  5. Härligt att hela familjen är samlad på julen...det är precis så den ska vara!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  6. Skønne billeder.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera