välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

14 december 2011

distansarbete

ja, det var det jag skulle göra idag, jag skulle vara så flitig!
å vad gör jag?
scannar gamla foton...
måste ju nog gratulera mig till att ha hittat på ett effektivt sätt att inte göra de skoluppgifter jag skulle göra idag =)
gamla foton är ju bara så intressanta och börjar man sen ännu scanna dem får man fort många timmar att gå. och nu är det ju redan så sent på eftermiddagen att det inte lönar sig att börja med några skoluppgifter, eller???!
det hela började med att jag hittade en bild på Ettan med tösabit1 och tösabit2 i famnen och jag blev så till mig över att den där 'pojkspoligen' (Ettan) faktiskt då skulle ha varit en tvåbarnspappa  =)
och hur snabbt har det inte gått!!!
idag flyger tösabit1 hem från tromsö för att vara här över julen och tösabit2 hinner knappt hem mera ens då det är sitzar av alla miljoner olika slag hela tiden i huvudstaden =)
dessutom kom det ju en tösabit3 strax efter det där fotot med två tösabitar så vid 31 års ålder var Ettan trebarnsfar...

första sommaren vi var tillsammans, både motorcykel och båt... en kille i min smak  =)

eller... båt och båt... ;)
spjutet hette den och var inte stor, men snabb! vi åkade vattenskidor med den, eller Ettan och de andra åkte vattenskidor på YTAN, jag prövade en gång, men eftersom det inte var så roligt att åka längs med BOTTNET så fick det bli vid den enda gången för min del  =)
( och då vägde jag endast 58 kilo till mina 170 cm så det var inte pga tung bak som jag plöjde fram UNDER vattenytan )

så fick motorcykeln och båten väja undan för tösabit1 kom in i Ettans liv

i rosala med svärfar och tösabit1

och så var de två 

och ett drygt år senare tre stycken 

detta är nu tjugo år sedan! vart tog åren vägen?
hahhaaa... låter som en gammal gumma   

susanne

1 kommentar:

  1. Undrar om det låter som en merit på en CV? " Jag är innovativ och kan på effektiva sätt ersätta tråkiga arbetsuppgifter med mera givande saker" :-)
    Ojoj, det är tidskrävande att göra sådana där djupdykningar i det förflutna...minnenas promenad :-)
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera