välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

8 december 2011

äntligen snö - och precis passligt mycket =)

nu har vi åxå fått snö!!
bara lite, pikopikolite, men ändå!! och genast känns det både ljusare och juligare  =)
en snöstorm är på intågande enligt vädret på tv nyheterna igårkväll...
den ska bli stående här över västra finland så snö/snöslask är att vänta idag.
nå, mig stör det inte - jag blev inte färdig med städandet igår så jag får fortsätta med det idag  =)




trevlig frostnypt torsdag till er alla! 
tack för alla fina kommentarer som jag får, de värmer!

susanne

3 kommentarer:

  1. hoppas ni får lite mera snö idag ,här är det riktigt passligt nu ,men det får man väl inte säga ,trevlig helg,Nette

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Från den första kransen hänger det en prydnad som liknar de vi hade när vi var små, minns du? Med intryckt mönster och i ful-vackra glansiga färger...vore kul att ha en julgran helt med sådana pynt :-)
    fredagskram!
    PS. vår snö smälter redan...

    SvaraRadera
  3. Dom där små julgranarna skulle jag gärna vilja ha!

    SvaraRadera