välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

7 december 2011

choklad i schweiz

i ett land som schweiz, känt för sin högklassiga choklad, var jag ju förstås in i varje butik som sålde choklad och praliner. denna butik fanns i gamla stan i Zug. den var pyntad till jul och choko julgubbarna stod i långa rader på hyllor och i skåp. 




praliner fanns i alla möjliga olika smaker och former. man kunde köpa en liten pralinboll och få den packad i en söt liten papplåda. inte billigt direkt, men perfekt gåva till en människa som man vill visa sin kärlek eller omtanke  =)


små och stora hjärtan upplagda i trälådor frestade mig så mycket att jag måste köpa varsitt rött hjärta till mina tösabitar

man brukar säga att man 'fönstershoppar' då man går och tittar i skyltfönster i butiker... det gör jag åxå ofta, men mycket sällan för att kolla in varorna. det jag ser på är hur saker och ting är uppsatta/framsatta, vad man har använt för att framhäva produkterna som man vill sälja, vilka lösningar man har gjort för att skilja sig från mängden osv...
kanske jag borde bli skyltfönstersdekoratör  =D
en sådan här pappgran åxå, dekorerad med glitter och bollar... hur enkel ide är inte detta, men så effektiv i marknadsföringssysfte. tror inte många människor går förbi detta skyltfönster utan att stanna till


enkla saker som änglavingar förmedlar även de ett både rofyllt och juligt intryck, vilket leder till att människorna gärna stannar en stund och bara njuter av det fridsamma i ett skyltfönster som detta...


nu är det en vecka tills min tösabit1 kommer hem över jul och nyår,från tromsö och rummet som hon ska bo i ser för hemskt ut, så idag ska jag ta och städa upp där...
strömmen for just här igen så jag kanske slipper dammsugandet =)  

trevlig onsdag!
susanne

3 kommentarer:

  1. Frestande choklad och stämningsfulla fönster. Det tycker jag också är roligt att titta på, men man ser sällan riktigt lyckade skyltfönster. Och så hade du fixat fina juliga ramar till dina bilder, fint!

    SvaraRadera
  2. Liebe Susanne
    Deine Schokoladebilder sehen ja wirklich verführerisch aus! Süss auch die Tännchen!
    Ich wünsche Dir einen schönen Abend und grüsse Dich herzlichst Yvonne

    SvaraRadera
  3. Får man fråga blev du sugen ,tänk så många frestelser ,kram Nette

    SvaraRadera