välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

25 november 2011

röd jul i würzburg

eftersom jag inte visade den röda julen  som vi gjorde på demo tillfället i würzburg, tyskland visar jag några bilder därifrån nu passligt till lilla jul. idag ska jag städa huset, plocka fram lite ljusstakar och lilla juls pynt. har inte hunnit denna vecka med något sådant då jag var i skolan i mäntsälä.
sov denna gång hos tösabit2 i helsingfors och det var så roligt att vara hos henne. på onsdagskvällen besökte jag en klasskamrat från floristutbildningen, kristiina som bor i alberga, esbo.
hon har haft en egen blombutik i köpcentrat cello som hette flowerhouse visuelle, men den sålde hon för en tid sen och jobbar nu som florist i bieder i esbo.
gissa vad vi pratar om då vi träffas  =D


















GLAD LILLA JUL på er alla! 

GLAD FÖRSTA ADVENT till er som inte har lillajulstraditioner  =)

susanne

7 kommentarer:

  1. Vilka härliga arrangemang. Precis vad jag behövde inspireras av nu när det skall dekoreras för lillajul. Tack och ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  2. Du visar massor av vackra, roliga och fina röda juluppsättningar! Man skulle helt klart kunna tänka sig en hel del av dom - istället hoppas jag blir inspirerad till att göra något eget!!
    GOD LILLJUL
    Susie

    SvaraRadera
  3. Jaha, hur skall man nu hinna sticka halsdukar till alla krukor? Jag som har fullt upp med att sy turbiner (turbaner) åt mina systrar till julklapp ;-) Hehe
    Gillar mycket av detta, fast jag inte riktigt har den där känslan för röd jul just nu..."Stjärnträdet" är läckert...bland annat!
    Mycket inspiration - nu får julen komma :-)
    kram, systra mi

    SvaraRadera
  4. WOW..så mycket inspiration och jag som skall igäg till jobbet ;)
    VACKeRT!!
    En fin advent till dig! /bea

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint ni gjorde! Ska nog stjäla lite idéer ... Ljusen med "halsduk" är tuffa! Fast det tar jag nog inte efter, ser för mig hur stearinen fastnar i dem. Jag är nog lite för praktisk för det.
    Här i Sverige finns inte Lilla jul, i Finland är den ju stor om jag kommer ihåg rätt. Roligt med festerna både på jobbet och med vänner. Några adventsfester ska vi dock gå på även om de inte heter Lilla jul.
    Ha en fin första advent!

    SvaraRadera
  6. vackra saker du visar igen ,trevlig lillajul ,en trött Nette

    SvaraRadera
  7. Du har något att hämta hos mig hoppas du tar emot den ,kram Nette

    SvaraRadera