välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

21 november 2011

 nu har vi fina frostiga dagar!! igår var Ettan och jag på en långpromenad och sedan väl hemma igen plockade vi bort sommarmöblerna, cyklarna osv
nu är det sådant väder som det ska vara till lilla jul, passligt kallt och lite vitt på marken, frost eller snö; båda duger  =)
denna vecka kommer jag att vara i mäntsälä då vi har närstudievecka, men i fredag då jag kommer hem tänkte jag plocka fram lite julgrejs  =D
fick sån julfeelis i schweiz så jag sku gärna ha plockat fram julen redannu i helgen, men tycker ändå att det är lite för tidigt! men nästa fredag gör jag det!












trevlig arbetsvecka önskar jag er alla!

susanne

6 kommentarer:

  1. Tack, systra mi <3 (när jag har vernissage vill jag ha sådana där svävande vita blommor som på bild 4 :-)
    Oj, vad inspirerad du måste ha blivit. Här fanns det ju mycket nytt - vill göra vita granar i vadd (fast inte med pastell, även om de ser härliga ut så), och ett älghuvud av girlanger!!
    Ha en fin vecka! kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara dekorationer! Skulle gärna vilja ha en eller två eller tre av dom!!

    SvaraRadera
  3. Oh vilka fantastiska dekorationer, dom översta bilderna föll mig i smaken och väggen med massor av blommor....härligt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Dear Susanne
    Nice that you came home safely. I wish you a good and happy week.
    Hugs Yvonne

    SvaraRadera
  5. Så härliga dekorationer ,ha en fin vecka ,Nette

    SvaraRadera
  6. Hej! Mitt namn är Fatima, jag är en blomsteraffär i Spanien och jag just upptäckt din blogg. Jag gillar verkligen, är underhållande och har vackra arrangemangen också är laddad med idéer för att dekorera, hem, ... Kronan i blues älskar är att jag verkligen gillar det blå ...
    Jag kommer att följa din blogg med glädje, så jag ska skriva. Besök min om du vill, så du kan se vår stil av arbete ...
    Hälsningar och vi ses snart!

    SvaraRadera