välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

27 november 2011

1. advent


hoppas ni alla har haft en jättetrevlig första advents söndag! vi har varit några timmar utan ström här, då stormen Berit härjar på där ute, men det är ju en bra orsak till att sitta i ljusens sken och bara mysa, eller hur =)
ett möte med sex gubbar av åtta stycken i mc islanders styrelse har jag dock hunnit med idag. dessutom har jag tvättat tre skåp i köket och diskat alla vaser  =D

susanne

4 kommentarer:

  1. Har jobbat med det som hör söndagar till markservicen.Här är det nog ljust o lugnt har det varit hela dagen ,men nu snöar det så det är alldeles vitt på marken ,kram ,Nette

    SvaraRadera
  2. Jo, vi får väl se hur länge vi har ström, det blåser ordentligt här också. Fast vi brukar inte bli utan ström i första taget. Och så skönt att ha tvättat skåp och diskat vaser - tråkigt att göra men hur roligt är det att ta fram vaser med rester kvar av tidigare buketter ... eller bara damm, det är inte så roligt heller.

    SvaraRadera
  3. Här sitter vi mitt i strömmen:), på alla sidor om oss är det strömlöst verkar det som. Ibland är man mera upplyst än ibland. Många ställen på Åland är utan el just nu.
    Ha det riktigt bra i kväll med det första ljuset tänt.

    Karinkram!

    SvaraRadera
  4. Söndagar brukar vi ta det extra lugnt och bara njuta av livet - och så titta på bilrace på TV. Igår var så det sista F1-racet för säsongen så nu får vi vänta ända tills i februari när Nascar börjar. Trist!
    Tyvärr kunde vi inte ta någon lång hundprommis på grund av blåst och regn och idag är det fortfarande väldigt blåsigt. Men solen skiner...

    SvaraRadera