välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

30 november 2011

lite skojigare trädgårdskonst

det regnar och blåser...
sista november och ingen snö här i sydvästra finland ännu. jag får inte nån julfeelis alls av det här. det är otroligt hur vädret påverkar en...
tittade på julbilder som jag tagit på mässor och i blombutiken, men sen hittade jag dessa på nätet och blev glad och inspirerad. 
färger, blommor och lite tokroliga ideer gör mig helt enkelt glad  =)









bilder; totaldecor brasov

susanne

5 kommentarer:

  1. Herlige billeder ... Tak for det Susanne.
    Ha' en dejlig dag.
    Kh Lone

    SvaraRadera
  2. Jag fick precis just nu en bra idé tack vare ditt inlägg!:) Nu vet jag vad den gamla stolen skall användas till

    Karin

    SvaraRadera
  3. argh tulen hulluksi niin ihania inspiraatiokuvia ja minä kaipaan kesää. Se ettei ole lunta ei haittaa yhtään on niin ihanan lämmin ja kyllä sitä kerkee tuleen, eipähän ole ainakaan niin paljon kuin viime vuonna joka oli jo liikaa.

    SvaraRadera
  4. Tack för ditt svar om entrepenörer!
    Jo, jag vet av egen erfarenhet hur det kan gå till, därför gnäller jag inte så mycket och just den biten med utlovade datum har vi inte lidit av den här gången. Visserligen har jag blivit lite luttrad, för nu ska snickaren komma och fixa lister och då sa han på fredag eller på måndag - och då vet man ju vilken dag det blir! Inte blir det fredag inte!!
    Men när man sätter upp en stor kromad platta med duschslangsuttagen så att den sitter fler CENTIMETER snett, då blir jag förbannad!
    Efter en halvtimmes jobb till så var det dock fixat - alltså var det inget oåterkalleligt fel! Varför gjorde han det då inte omedelbart!? Kan det bero på att han ville han åka hem, det var det sista han gjorde för dagen.

    SvaraRadera