välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

19 november 2011

hem igen

imorgon bitti klockan sju flyger jag hem efter nästen två veckor här i Zug. jag har hemlängtan, så det känns riktigt skönt att resa hem!
denna vecka har jag mest jobbat ihop med två av de anställda töserna, steffi och manuela. så duktiga båda två! helt underbara! dem kommer jag att minnas länge! åxå lilian, karin och liivia är så duktiga!
sabine, en underbar dam i min ålder, som jobbar lite extra i blombutiken har jag lärt känna denna vecka! hon hämtade ena dagen en burk med äppel punch åt mig som jag skulle få ta med hem och smaka på schweizisk puch, andra dagen försåg hon mig och de andra flickorna med de härligaste ostar och skinkbitar! idag kom hon med olikt smaksatta macarones som vi fick smaka på! hon är underbar!
steffi hämtade en platta med sin favoritschoklad, ragusa med nötter i, så att jag skulle få smaka  =)
så nog har jag ätit sött och gott schweiziskt under denna vecka!


trevlig helg

susanne



2 kommentarer:

  1. välkommen hem du har säkert så mycke intryck i huvudet nu att det tar en stund att smälta,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Hello, blommor och kvistar.

     The graceful sense wraps your artworks.

     Thank you World-wide love and, encouragement.

    The traditional kimono children, it is celebrated growth.

    vivid colored leaves, in lovely atmosphere.

    The prayer for all peace.
    I wish You all the best.

    Have a good day.
    Greetings.
    From Japan, ruma ❀

    SvaraRadera