välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

10 november 2011

bellefleur å prinsess säng

jaaaaha... två dagar har jag  jobbat i blombutiken bellefleur i staden Zug söderom Zürich och vad ska man säga...
jürgen och barbara heter ägarna. jürgen är den konstnärlige, flummige och skickliga hantverkaren, medan barbara styr blombutiken med järnhand och smått diktatoriska tag. hon är först på plats och sista att lämna platsen. hon kontrollerar allt som sätts ut till försäljnng och stressar på som en tok för att hinna kolla allt. hon är högljudd och skäller på de anställda stup i kvarten  :(
binderimässigt är det ganska gammaldags... 

blombutiken i gamla stadsdelen av Zug

alla möjliga olika saker i metall som finns i butiken har jürgen gjort. nere i källaren under butiken kapar, klipper, svetsar och formar han metallplåtar och trådar. vackra saker  =)


i butiken finns otroligt lite blommor, buketter och arrangemang...


denna avalancheboll, ca 1/2 meter i diameter står utanför blombutiken dag och natt  =)



jag bor hos paret birchler, i nedersta våningen av deras tre våningshus... ja fyra med källaren medräknad...
i denna prinsess säng sover jag med lika många madrasser som prinsessan på ärten och ett täcke som är ca 140 x 140 cm och 40 cm tjockt


utanför butiken finns hur intressanta hus som helst



trevlig helg!

susanne

4 kommentarer:

  1. Du har nog en annorlunda vardag för tillfället ser jag ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. De, och speciellt hon, verkar inte så sympatiska. Och lite konstigt att ha så lite blommor i affären. Men de är väl inriktade på de andra grejerna istället, och det ser fint ut. Och vilken säng! Vet inte riktigt om jag skulle vilja ha den men pampig är den. Och täcket är i kortaste laget ...
    Ha det trevligt i dina fortsatta äventyr!

    SvaraRadera
  3. Anna-Lena Hollsten11 november 2011 kl. 19:32

    Halkade in på din blogg via Trisso och Facebook. Jag beundrar din energi att ta tag i nya spännande saker och naturligtvis din kreativitet!Att du befinner dig långt hemifrån visste jag inte, inte ens att huset i Brokärr är sålt.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Thank you so much for sharing...........

    Use this keyword for getting more knowledge about Säng | Skinnsoffa furniture.click on this hypertext.

    SvaraRadera