välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

10 augusti 2012

I'm back I'm back...

jag och mina floristmästarstuderanden gjorde i våras en avdelning på mässan Pihapiiri (Trädgårdsmässa) i Lahtis
vi tillverkade lakan av cement och fäste blommor i dessa. lakanen hängdes sedan upp i en ställning på lite olika höjder, men typ 3-4 m upp i luften. ytan där de åtta lakanen hängde var 6 kvadrat.
såhär blev de



och detta är min skiss av arbetet

'

som ni kanske märker är jag tillbaka!
efter att sen i våras inte gett mig tid att skriva inlägg knappt alls, har hösten kommit! jag älskar hösten! 
våren är alltid lika välkommen men med våren och sommaren kommer otroliga mängder med trädgårdsarbete, massor med utfärder hit och dit, evenemang, happening, festivaler, fester och dessutom hade jag igen denna vår enormt långa arbetsdagar, 40-50 timmars arbetsveckor, och utbildningen med fokus på yrkesprovet nu vecka 34...
så, ni förstår att jag inte orkade och hann photoscapa bilder, skriva text och vänta på att bilderna skulle laddas upp...  =D
dessutom hade vi två små gullemissekisseungar, som pockade på uppmärksamhet hela tiden  =)
efter midsommaren var jag på min halvårskontroll av hemoglobinvärdet och då var det så lågt som 94, vilket åxå förklarar varför jag har varit så enormt trött hela våren. vid jul hade jag trots allt 104, men nu är det persilja och lever i stora mängder som gäller. dessutom var jag tvungen att börja käka järnpiller igen  :(
MEN
nu är hösten här!!! nu börjar farten avta, jobbena minskar, måstena minskar, dagarna är ljuvliga och det börjar skymma tidigare och tidigare.
JAG ÄLSKAR HÖSTEN! den är min absoluta favorit!
börjar alla dagar, efter kaffeslurpen förstås, med en runda i trädgården för att fylla på vitaminlagret; blåbär, alla färgers vinbär, smultron, hallon, jordgubbar, krusbär och sen ännu sockerärter på allt detta!
ljuvliga ljuvliga höst!
ha de bra!
susanne

1 kommentar:

  1. Skönt att du hittat problemet med tröttheten! Jag fick också äta järntabletter ett tag eftersom jag för första gången i mitt liv hade lite låga värden. Dock bara gränsfall, men inför operationen så ville dom att värdena skulle upp lite. Men usch vad det påverkade magen!!
    Den här utställningen var otroligt vacker! Och sen med den där underbara duken till som tog upp nyanserna på blommorna!! Jättetjusigt!!!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera