välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

11 augusti 2012

blommor i riga

jaaaa, vad ska man säga om stadens planteringar...
tråkiga, jättetråkiga!
men så är det ganska ofta med städers och byars planteringar. ingen fantasi alls... några växter i några kärl eller i jorden  och så är det där ;(
fast man skulle kunna göra så mycket mera om man lite satsade på det  =D






endel företagare hade satsat lite mera dock  =)







kanske skulle man satsa på en blombutik i riga? inga hyreskostnader, inga underhåll på fastigheten kostnader, ingen investering i vaser och dylikt - några gamla ämbar och hinkar duger bra, ett parasoll och AVOT så har vi oss en liten blombutik  =D

susanne

2 kommentarer:

  1. Den första bildens planteringar tyckte jag var jättehäftig, men sen var dom inte så kul....precis, nej!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att priset på blommorna var ett annat än här .I vår stad Vasa har dom faktiskt vackra planteringar i år ,kram Nette

    SvaraRadera