välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

25 mars 2012

karikatyr

då vi reser utomlands har vi som vana att låta nån karikatyr tecknare föreviga oss ;)
sådana ställen där dessa finns alltså. tycker det är så roligt att se hur de uppfattar en och vad de ser som de mest framträdande hos en  =)
dessa konstnärer har då suttit där med sitt block och sina pennor (eller kolstumpar), lagt pannan i djupa veck och koncentrerat sig modellen och pappret framför sig...
i helsingfors såg jag dock att nya vindar blåser - numera tecknar man karikatyrbilderna med en samsung touch telefon och teckningen visas tillika på en screen där modellen ser hur bilden framskrider. vet inte om jag tycker det är en utveckling åt rätt håll? missförstå mig inte; jag är till 100 % för teknisk utveckling, men charmen med dessa karikatyr konstnärer tycker jag att lite försvinner då man ser dethär;




vad tycker ni?

susanne

2 kommentarer:

  1. Kluven. På samma gång som jag beundrar de som är skickliga på att använda nutidsteknik som konstnärliga redskap hoppas jag att sketch-konstnärerna som använder pennor och kol inte försvinner!
    Kram, Ann-Mari

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig helt och hållet ;) ha en bra fortsättning på veckoslutet!

    SvaraRadera