välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

22 mars 2012

dammigt jävelskap

just så känns de!
har torkat damm i en veckas tid nu - nog är det ju otroligt hur mycket smågrejs och jävelskap en mänska kan samla på sig ändå!
tyckte för tre år sedan då vi flyttade hit att jag förde nästan allt vad vi ägde i prylväg till loppis, men det fanskapet har tydligen hittat hem tillbaks  ;)
avskyr att städa... och avskyr ännu mera dessa storstädningar som man tyvärr ibland bara måste ta itu med.
men nog är det ju roligt sen då man vet att alla hyllor och alla prylar är dammtorkade och tvättade  =)
blogga har jag inte alls hunnit med, dels pga städningen, dels på grund av skolarbeten, dels på grund av teaterövningar och dels pga att jag håller på att göra om sovrummet vårt... men det visar jag sen när det är klart  =)
i lördag ska jag belöna mig med en hel dag på TRÄDGÅRDENS VÅR, trädgårdsmässan i åbo mässcentrum.
snön smälter med huisig fart och endera dagen ger isen på insjön åxå med sig, så snart snart kan man börja tänka på trädgårdsarbete igen...
nästa vecka är det trädgårdsmässa och finska mästerskapen i binderi i helsingfors mässcentrum och vi ska från skolan, min klass alltså, göra en utställningsbalkong och dessutom jobba på mässan. det ska bli riktigt intressant!
 bilder från internet

igår var tösabit2 hem på snabbvisit. hon skulle på arbetsintervju här på ön till ett sommarjobb så vi fick ha henne hemma några timmar. roligt!

nej, nu går det inte att skjuta upp städningen mera...
bara att ta itu med resten av jävelskapet  ;)

susanne

3 kommentarer:

  1. Ja, städning är inte det roligaste ... Men härligt när det är gjort. Vilken rolig tavla/låda med taklök, det kanske man skulle prova på. Jag gillar taklök jättemycket och när de väl börjar växa så behöver man ju inte göra så mycket mer. Fast jag antar att man får ta ner tavlan och vattna ibland ... Ha de så bra bland dina stökerier och aktiviteter! /Leena

    SvaraRadera
  2. tyckte jag gjorde en jätte bra grej iår,städar huset i etapper...först vardagsrum/matrum,sen hjälpkök o ett sovrum osv.osv...tyvärr betyder det att jag aldrig blir färdig!!! jobbigt.Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  3. Duktighetspoäng!! Plopp. Plopp
    :-D
    Snygga boots. Jag har ett par jag inte går med, kan ju kasta ett par pelargoner i dem i sommar :-)

    SvaraRadera