välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

8 februari 2012

växthumor

på mässan i tyskland fanns detta underbara planteringsbord. det var ihopskruvat av olika delar från flera olika möbler som tagits trärena; ett riktigt återvinningsbord! 
men för mig skulle det vara alldeles för litet, jag vill ha ett redigt stort bord att plantera på ute jag, vill ha rum för en stor hög mylla, krukor och växter på bordet...
men sött var det, det här bordet  =)


sen kan man ju åxå ta barnens leksaker och dekorera sina kannor och krukor...


eller satsa på färgglada sprutkannor för örterna och kryddorna...


måla krukorna med glada miner är en annan ide som jag tycker är helt superb; vem blir inte glad av att titta på så roliga krukor??


har man extra cykeldelar och gamla trälådor kan man fixa till det såhär...
skulle vara roligt vid husväggen   =)


ett lite annorlunda arrangemang ...


snyggt blev det åxå med de vita keramik ämbarena till örterna


idag skall jag fara på en tredagars kurs till helsingfors, vad det är berättar jag senare...
men eftersom mina händer inte mera kommer att fungera som förut måste jag försöka hitta alternativa arbetsmöjligheter...

trevlig onsdag till er alla!

susanne

9 kommentarer:

  1. Vilka härliga mässbilder och jag har också tyckt att dom flesta planteringsbord verkar vara för små, jag behöver massor av plats när jag kommer igång!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Vilka roliga idéer! (och oj, va man längtar efter sommaren <3)

    SvaraRadera
  3. Vad spännande vad har du nu på gång ,finfina bilder från mässan ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Gillar cyklarna som "kommer ut ur väggen", både roligt och fint :-)
    Du måste vara fullpackad med inspiration efter alla mässor?!!
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  5. Liebe Susanne
    Ich kann den Frühling durch den PC riechen! Tolle Bilder hast Du gemacht. Sie verbreiten schon so richtig Frühlingsstimmung.
    Hab ein schönes Wochenende und sei ganz lieb gegrüsst.
    herzlichst Yvonne

    SvaraRadera
  6. Men oj vad trist att du inte kan jobba vidare som florist, måste kännas bittert!?
    Det var ju en massa kul och vackert du visade, det gäller att man låter sin fantasi få vingar, att inte begränsa den!
    Hur har det gått för din stackars katt? Har det läkt bra??

    SvaraRadera
  7. Själva idén till planteringsbordet är fint men som sagt, det är för litet. Men man kan ju ha det bara till lyst, ställa krukor och annat fint på det ... Du är verkligen aktiv och har alltid något på gång! Hoppas du hittar något roligt att jobba med om nu inte händerna klarar det du gör nu!
    Ha en toppenhelg!
    Leena

    SvaraRadera
  8. aaaa grönt e skönt! man blir på gott humör av alla dina härligt "gröna" bilder!

    SvaraRadera
  9. Cyklarna fick mig direkt att tänka på grinden till Brokärr, men de skulla nog passa lite varsomhelst...kul bilder, håller med om planteringsbordet. Kram!

    SvaraRadera