välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

13 februari 2012

utekrukor och fröbeställningar

funderar på utekrukor till terassen...
har tittat på massor av olika modeller, material och färger, men vet inte vad jag vill ha...
de som jag har haft nu några år är slut, bottnen har trillat ut och de har frusit så att sidorna har bucklats utåt, så jag tror inte de kan bli fason på dem någo mera, tyvärr  :(
jag har varit jättenöjd annars med dem, men nu funderar jag på allt från svart till natur till mycket granna färger...
sådär är det med mig; jag har helt enkelt ingen enhetlig stil! jag tycker om olika saker i olika stilar och resultatet blir ett... härligt sammelsurium; brukar man säga men nu får jag nog säja; ett ohärligt sammelsurium =)
endel av mig tycker det sku va fint med terrakotta krukor, en annan del vill ha svarta högglansiga keramikkrukor, en tredje del av mig vill ha aluminiumkrukor och däremellan funderar jag på lila, gröna, röda...









dessa krukor är åxå helt underbara, titta bara på strukturen på ytan, underbar!!


eller skulle det vara pink eller blåa kanske??



man kunde ju åxå ta några plast dräneringsrör, som det ligger lite var stans på Ettans industritomt, och måla dem i nån härlig färg... billigt sku de i alla fall vara  =)


susanne


2 kommentarer:

  1. Trevliga bekymmer, det blir nog bra vad du än väljer. Själv skulle jag nog välja naturmaterial, terrakottakrukor och korgar. Fast jag ska nog ha kvar mina krukor ett tag till, det är inget fel på dem även om en del kanske inte är så vackra ... Men en gång tyckte jag ju det.
    Ha det gott!
    Leena

    SvaraRadera
  2. du är nog som jag tycker om allting men jag tycker i alla fall att ute ska krukorna vara neutrala det är blommorna som ska visa att dom finns ,kram Nette

    SvaraRadera