välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

19 februari 2012

sportlov i norge

har haft en jättetrevlig dag idag med tösabit2, extradottern och brorsan med familj
de där norska gutterna deras växer så det knakar, eller så känns det så då vi bara träffar dem typ två gånger i året. fina väluppfostrade pojkar är det!
efter att de for har jag packat kappsäcken. imorgon bär det av till norge och tromsö, var tösabit1 bor för tillfället! en vecka ska vi vara där och det ska bli jätteroligt!
lite underligt att packa för att fara norrut, jag brukar nog alltid sätta siktet söderut om jag reser någonstans på vintern... men detta år far vi som sagt norrut  =)

min vackra pojke, neo, och min gamla gubiz, zimba, är verkligen inte vänner ännu, men neo vågar finnas mera framme i huset nu efter att tre dagar bekantat sig med alla rum och skrubbar. han far låg i ryggen in bakom tv soffan så fort zimbi ärglar åt honom men de har inte rykt ihop i alla fall...
kanske börjar de tolerera varandra så småningom...




trevlig sportlovsvecka!
susanne

2 kommentarer:

  1. Åh, jag hoppas verkligen att dom blir kompisar fort - "den gamle" måste ju vara van vid att ha en kompis och dessutom sakna honom!
    Ha det så kul norröver. Jag avundas dig inte målet, men du kommer förmodligen ha jättetrevligt med din dotter!!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina katter!
    Och till Tromsö hade jag också velat åka! Ha det jättebra.
    Agneta kram

    SvaraRadera