välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

3 februari 2012

halmbänk och annat mysigt

en lite annorlunda utemöbel där man använt sig av halmbalar hittade jag i en monter på IPM. skulle dock inte vilja sitta på dessa bänkar efter att de stått ute i regn en dag... =)
men under tak och i ett ofuktigt utrymme skulle det va helt okei


härlig uteplats, eller hur??
just en sån här sku jag gärna vilja att Ettan sku överraska mig me någon sommar...  =)


har man ingen uteplats kan man ta in trädgården som tavlor ovanför soffan  =)


grodor i mässing är såååååååå ljuvliga!!


skulle inte heller ha något emot detta fina arrangemang med buxbom!  gärna vid huvudingångens dörr, det sku vara maffigt det 


eller vad sägs om en sådan lite större holk i trädgården... passligt om man vill sova ute någon natt...
den var ca två meter hög, så man kan stå rak under åsen till och med  =)


å så till sist bara för de alldeles underbara färgernas skull; denna dag med över femton graders kyla och vit mark


trevlig fredag önskar jag er alla!

susanne




3 kommentarer:

  1. Det var en mysig halmbänk, men inte ngt för regn och rusk ;)
    Må gott / Bea

    SvaraRadera
  2. Halm kan man tydligen använda till mycket. Såg för något år sen ett program om ett hus där väggarna byggdes av hårt packade halmbalar mellan reglarna. Sedan spacklades och målades de och såg ut som de maffigaste murade väggarna.
    Härliga bilder igen, det måste vara kul att gå på den mässan!
    Ha en skön helg i kylan (skön kattbild i nästa inlägg:))!
    Leena

    SvaraRadera
  3. Ja om Anders läser din blogg kan det ju hända att han överraskar dig :-) annars gäller bara att ge mycket tydiga vinkar ;-) eller så....göra själv....
    Buxbommen var fin, ser just sådär samlad men ändå spirande ut!
    Jag sprang runt i butiker idag, för omväxlings skull - båtmässan närmar sig - och blev förvånad över alla orange toner...har inte mod att klä mig i sånt dock (nu mena jag inte på mässan, där borde man ju va blåvit randig och marin-inspirerad, vilket också e modernt tydligen)
    Kramar
    Ann-Mari

    SvaraRadera