välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

15 januari 2012

tulpanfrossa

har förberett det sista för morgondagens undervisningsdag. skall bara skriva rent timprogrammet till, sen borde det vara allt  =)
har gjort en hel massa konstruktioner, som jag kommer att visa eleverna, dessutom kommer jag att ha en demo på hur man gör en konstruktion där man flätar en ring av beargraas. efter det skall eleverna planera en konstruktion, göra den, välja blommor och binda en bukett. därefter har vi genomgång av buketterna i klassen och efter att de städat undan , skrivit värderingsblankett och lämnat in den åt min lärare får eleverna gå hem. sedan får jag min utvärdering av min klasskamrat tiina och av min lärare tuija  =)

passade på att göra lite tulpanbuketter hem tillika idag då jag höll på med bukett konstruktioner




kram
susanne

3 kommentarer:

  1. underbara tulpanbuketter ,sådana som man alltid skulle vilja göra eller så har man inte rätt vas eller tid ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska tulpanbuketter, önskar jag hade haft en bråkdel av dom alla! Häftiga arrangemang också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. WOW...vilka fina buketter! Gillar det mera arrangerade än hela buketten nedtryckt i en vas :)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera