välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

15 november 2011

vita juldekorationer

så var det lite vita jularrangemang från demon i Luzern;












stiligt eller hur?

det som vi gör denna vecka i bellefleur är adventsarrangemang  =) 
 här i bellefleur förväntas det att flickorna som jobbar här ska göra likadanna arrangemang som alla år förut, för de arrangemangen har ju sålt så bra...
visst, det finns säkert ett visst kundunderlag för det klassiska (som ägarinna så fint vill kalla det som i mina ögon är gammalmodigt), det som alltid har funnits som utbud, men man måste våga sig på något nytt åxå, för de mera moderna kunderna. men de anställda gör ett mycket bra arbete!
nå, här finns ju några blombutiker till som står för en mera modern touch så kanske det är bra att bellefleur kan hålla fast vid sin stils binderi.   =)
imorgon kväll skall vi fara ut på Feierabendbier med flickorna som jobbar där, dvs öl och tacos på en pub i stan. det ska bli riktigt roligt. det är en tradition här efter att man har fått ett arbete klart, då far man ut på Feierabendbier. eftersom vi jobbar till tio på kvällen på torsdags- och fredagskväll och jag flyger hem på lördagsmorgonen så ville de rara töserna att vi skulle fara ut redan imorgonkväll , fastän arbetet inte riktigt är klart  =)
de anställda är härliga unga flickor! vi har riktigt roligt nere i källaren där vi gör arrangemang, men om vi pratar och skrattar lite för mycket har ägarinnan genast någon uppgift åt nån av flickorna. 
det blir även tyst i källaren då ägarinnan kommer ner dit
lite tung atmosfär att jobba i...
men som med allting finns det mycket positivt med att vara här åxå  =D

trevlig vecka!
susanne



6 kommentarer:

  1. Lite annorlunda dekorationer. Snyggt, men jag tycker nog mest om de som är lite renare, på en del är det lite för mycket grejer på. Och hur kan man tända så många ljus som står så nära varandra? Kanske inte meningen heller utan de ska också vara bara dekoration. Vilken trend är det som kommer - det avskalade som man ser här i butikerna eller det överdådiga som finns på vissa av dessa arrangemang?
    Det verkar vara en väldigt intressant tid för dig, du lär dig nog trots allt något.

    SvaraRadera
  2. Nog är det vackert med vitt ,ska jag säga som målade vita kvistar igår kväll,julskyltning idag ,ha det bra ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. BILD NUMMER 5!!! Den skulle jag villa ha som adventstake! När kommer du hem o lagar en åt mej? :) På riktigt vill ja gärna beställa en!

    SvaraRadera
  4. Här har jag aldrig varit men jag kommer åter!!!Jättefin inspiration ser jag!!
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Gode billeder.
    De er smukke hver for sig.
    Jeg kan dog bedste li` dit syvende billede fra neden.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera
  6. Mycket fint och också sånt som är lite "för mycket"! Fina och inspirerande bilder!
    Du anar säkert att jag har en diagnos på gumman där, även om det in te är så vanligt att kvinnor "lider" av det som män...stackars tjejer som måste stå ut med sådant!
    kram o "välkommen hem"

    SvaraRadera