välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

1 november 2011

till Würzburg i Tyskland och till Stockholm i Sverige

idag tar jag bussen till helsingfors och tillbringar kvällen i tösabit2;s sällskap. sedan är det mycket tidig väckning på onsdagsmorgonen eftersom jag skall vara på helsinki-vantaa flygplats senast klockan fem. 06:50 flyger jag till frankfurt med en studiekamrat Jaana. vi tar sedan tåget till Würzburg.
i Würzburg kommer vi att mötas av en representant för den partifirma vi skall jobba för i två dagar; torsdag och fredag. på torsdagen skall vi hela dagen producera jul och advent arrangemang och kransar och annat nytt och spännande. samma sak på fredagen fram till klockan fem på eftermiddagen. då kommer partiaffären att fyllas med ca 100 inbjudna gäster. fem timmar skall vi tillsammans med vår lärare tuija demontrera olika nya fiffiga saker som man kan göra av partiaffärens produkter och inspirera dessa 100 köpare att fylla sina kundvagnar med allt möjligt intressant   =)
en liten utmaning, eller hur?? 
det är dethär som gör livet spännande; utmaningar man aldrig trodde man skulle göra  =)



på lördagen flyger jag från frankfurt direkt till stockholm, där jag sedan har träff med Ettan och tösabit3 och dessutom några andra medlemmar ur Bruksteatern. klockan tre på eftermiddagen skall vi se Spamalot på Oscarsteatern. 
denna musikal har fått mycket positivt mottagande så jag tror det kommer att bli en underbar lördagskväll!!
på kvällen tar vi sedan viking line hem till Åbo medan tösabit3 blir kvar i stockholm några dagar hos sina kompisar.

Om Spamalot

En ny musikal och kärleksfull rip-off av filmen “Monty Python and the Holy Grail” (Monty Pythons galna värld).
Spamalot är den legendariska berättelsen om Kung Arthur och riddarna av det runda bordet: sir Robin, sir Lancelot, sir Galahad och sir Bedevere. Dessutom ingår en mycket sexig balett (med damer!). För att inte tala om kossor, mördarkaniner, fransmän och Damen i sjön.
Föreställningen är ca 2 tim 30 min inkl paus.

OBS! FÖRESTÄLLNINGEN INKLUDERAR ÄVEN NAKNA SKÅDESPELARE! *



ha de gott och vi hörs säkert inte förrän i söndag!!

susanne

5 kommentarer:

  1. Oj, vilka härliga dagar som väntar dig! Ha det så skönt och framför allt kul!!

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli så spännande och kul, tror jag! Allt låter himla härligt. Roligt att få visa vad man kan för så många, och så tid med familjen - kan inte bli bättre! Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Tänk vilket spännande liv du lever ,ha det så kul,Nette

    SvaraRadera
  4. Ha det bäst!
    Jag missförstod dig om Stockholm! Trodde Bruksteatern skullespela sin pjäs där....stjärnstatus:-)
    kramar<3

    SvaraRadera
  5. Lycka till i Tyskland, det går säkert jättebra! Låter spännande.
    Spamalot har jag hört av folk som sett den ska vara väldigt rolig, hoppas ni också tycker det.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera