välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

7 november 2011

demo i Würzburg, Tyskland

från onsdag eftermiddag till fredag kväll klockan tio var det endast arbete, arbete och sömn  =)
det var en partiaffär som hade beställt en utställning med exempel på vad allt man kan framställa av deras produkter, så det var naturmaterial, krukor, vaser, silkesblommor, yllegarn, filt och massor med ljus eftersom advent var temat och i tyskland använder man mycket ljus i adventsbinderi. dock aldrig udda tal med ljus, alltid 2, 4, 8 eller något annant antal som är delbart med 2 eller 4. ett ljus i ett arrangemang går åxå an men då skall det helst vara ett ljus som är så stort att det dominerar arbetet...
på onsdagen samlade vi ihop material till de arrangemang som vi skulle göra. detta tillsammans med parti affärens innehavare, som visade vilka produkter hon ville att vi skulle använda. förutom det valde vi sedan vad vi ville från hyllorna.


ett tema till denna advent demonstration var turkos-brunt












fredag kväll 19-22 hölls tillställningen för inbjudna kunder i partiaffären. det kom massor av människor och det var en mycket lyckad kväll  =)


trevlig början på arbetsveckan; snart är det advent, vet ni!

susanne




2 kommentarer:

  1. Tjusiga saker ni gjorde, gillar turkos och brunt tillsammans!
    Men...vad konstigt det där med antal ljus? Jag är ju gammal "bonsaiist" och i Japan får man ALDRIG ha jämt antal av något.
    Jo, när man kommer upp över 9 stycken, då får man använda sig av jämna antal. Så jag har lite svårt för 4 eller 6 osv. Två ljus däremot tycker jag är helt OK, om dom får sitta i olika höjd. Inte annars!

    SvaraRadera
  2. Så ovanliga färger i advents tider ,vackert i o för sig.Jag gillar kombinationen turkost o brunt ,ha en bra vecka ,Nette

    SvaraRadera