välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

12 november 2011

Christmasdemo i Schweiz

då vi slutade jobba vid femtiden idag for jag med ägarparet till en blombutik i Meggen just utanför Luzern. där hade ägaren och hans anställda gjort ett enormt arbete med arrangemang till julen och det var så fint framsatt i två våningar, röd nere och vit uppe att jag nästan tappade konceptet. på sådana här ställen får jag julfeelis   =D
lite bilder idag och resten imorgon =)







imorgon ska jag ta tåget till Zürich för jag har en träff med min bloggväninna Yvonne med den härliga bloggen Happy Sonne. hon och hennes man kommer från Bodensee till Zürich och vi ska träffas på Hauptbahnhof kvart över två! ser så fram emot att få träffa dem  =D

trevlig söndag

susanne

5 kommentarer:

  1. Hej,
    Har kikat runt på din blogg ikväll, det var ett tag sedan sist tyvärr. Så mycket inspirerande saker du visar!!! Jättekul att få se alla vackra saker du och andra gör :-)
    Vad mycket härligt du får uppleva, även om "ägardamen" inte verkar särskilt trevlig...
    Vilken märklig storlek på täcke! Det hade till och med varit för kort för mig som inte har så avsevärd höjd över havet, hihi.
    Ha det så gott! Kram, Ingela

    SvaraRadera
  2. Oj, vad spännande för dig! Hoppas att ni får en mysig och trevlig dag!!

    SvaraRadera
  3. Så vackra arrangemang! Du verkar vara på en intressant resa!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  4. Ännu mera äventyr o så fina bilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Vackert, vackert, ser att du får fröjdas där borta. Ha det så gott.

    SvaraRadera