välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

1 februari 2012

IPM Essen, Tyskland

i år var mässan mindre och lite tråkigare som vad den brukar vara i Essen...
kanske är det resenssionen som syns här åxå, eller så börjar den sakta mak dö ut. vi som brukar vara nästan alla år ser ju att det är lite detsamma år efter år som utställarna kommer med, men för en som är dit första gången ter sig alla dessa enorma, fina blomarrangemang ju nog som något alldels otroligt vackert.
 kommer alldeles bra ihåg feelisen från första gången jag var på florist- och trädgårdsmässan IPM Essen i tyskland  =D

lite smakprov från blomvärlden tänkte jag bjuda på, det tar lite tid bara att gå igenom nästan 1500 bilder och sedan redigera dem så att man kan visa dem ännu. därför kommer de nu först  =)









trevlig onsdag önskar jag er!!

susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar