välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

25 februari 2012

421 meter ovan havsytan

igår sken solen hela dagen  =)
vi har redan vant oss vid snö i en halvtimme, sol i en halvtimme, hela dagen lång, så att det var sol från morgon till eftermiddag överraskade oss 
fjällen och havet var så vackert i solens sken! 
vi tog oss med
421 meter ovan havsytan... och vilken otrolig utsikt!! hur vackert som helst!
det var orginalvagnar från 1961 som vi åkte upp för fjället i och både Ettan och tösabit1 var rädda men jag bara njöt av stigningen rakt upp som tog fyra minuter och hade en stigning på 28 grader  =)

























efter att vi kommit ner igen besökte vi ett glasblåseri och det var helt härligt med alla dessa färger och former i de handgjorda glasföremålen




efter det blev det dags för den dagliga Mack'en, dvs tromsös eget öl  =)
vi har tagit som mission att dricka en öl på olika ställen alla dagar och igårkväll var det dags för tromsö jernbanestasjon





glada mack-hälsningar till er alla!!

susanne


3 kommentarer:

  1. Åh ,vilka underbara bilder ,har åkt i en sådan där mojäng en gång på Madeira så jag vet hur det känns,men vilken utsikt med den vita snön en upplevelse för livet ,tänk att din dotter får vara i den miljön varje dag ,kram o ha det så bra ,Nette

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackert men sååå vintrigt! Nu vill jag ha vår! Fast jag kan hålla med om att det är härligt med en riktig vinter när solen skiner. Och man kan ta sig en god öl efteråt :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Mycket vackra bilder och jag förstår att du - som tydligen inte är höjdrädd - trivdes. Själv hade jag ju aldrig kommit dit upp och fått se den otroliga utsikten. Nej, då föredrar jag helt klart järnvägsbaren som låg på 3,48 m över havet! Även om jag inte gillar öl, men dom hade förmodligen vin också!? *fniss*

    SvaraRadera