välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

21 oktober 2011

sandkonst i dubai

på de olika bazarerna i dubai satt det unga killar som gjorde dessa små 'konstverk' av sand i glasburkar. det var intressant att se hur otroligt fort och säkert de fyllde en flaska med olika färgers sand och med flortunna pinnar gjorde mönster och bokstäver. alla var de lika unga, så man funderar ju hur tidigt de sätts i lära för att bli sådär bra...







som tur var stod det på pappret att man inte fick röra sanden, för det började klia i mina fingrar så fort jag såg byttorna med den härligt färglada sanden  =)
ville så gärna köra ner fingrarna i den och låta den rinna mellan fingrarna

färglatt veckoslut till er alla! själv skall jag fara på systers dotter och systers styvdotters kalas  =)

susanne



4 kommentarer:

  1. Det här inlägget hade passat i Sinneskattens fototema idag...
    färger...
    helt otrolig konst...
    men hålls mönstret kvar om man rör flaskan...
    snyggt snyggt och ett riktigt pillergöra...
    Skönt att vara hemma efter en Suomisväng...
    kul att hälsa på...
    men borta bra men hemma vill jag va....

    Ha en finfin fredag.

    SvaraRadera
  2. Så skickliga de är. När vi använder sand i planteringar, som vi gör i glasskålar, så blir det bara ränder i olika former.

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska små konstverk! Men jag undrar också som Rantamor om de förstörs om man skakar flaskan för mycket. Kanske inget att köpa med sig hem? Kul att se bilder från Dubai, det är helt annorlunda än jag trodde det skulle vara.
    Ha det riktigt roligt på kalaset!

    SvaraRadera
  4. Helt fascinerande, jag förstår inte hur dom gör och hade jag försökt hade det blivit blahablaha.....men det kräver väl övning...fascinerande som sagt var!
    Agneta kram

    SvaraRadera