välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

27 januari 2011

booking.com

i oktober när jag beställde vår IPM mässresa hade jag tänkt att vi sku komma till dysseldorf den 24.1...
men tyvärr hade jag inte räknat med tumoperationen och plötsligt skulle stygnen tas bort och nytt gips sättas den 25.1 =)
nå den 18. 1 med en veckas marginal för att få ändra hotellbokningen med 0 € kostnad ringde jag först hotellet i tyskland och meddelade att vi kommer att komma sent på kvällen den 25.1 varpå receptionisten sa att det är ok, men ändringen måste göras på booking.com. så jag gick in med 'reservation and pincode' på booking.com och ändrade datumet från redan reserverade 24 - 30 januari, till 25 - 30 januari; alltså TOG BORT den första natten av en redan registrerad reservering av rum. detta fick jag 'confirmed' på så jag trodde ju så klart att allt var i sin ordning...
tisdag kväll, halv nio landade vi i dysseldorf och en timme senare var vi vid hotellet... just de; inget rum! de där JÄVLA töntarna på booking.com hade sett att hotellet var full bokat den 25.1 så de hade inte tillåtit ändringen och inte meddelat hotellet, med påföljd att hotellet hade väntat oss den 24.1 och då vi inte kom, hade de annullerat hela bokningen och gett bort vårt rum!!!! så halv tiotiden på kvällen i dysseldorf står vi utan hotellrum! dessutom ville hotellet ha 552 € då vi inte hade annullerat reserveringen!!!!!!!!!!!!!
gissa en som inte var glad!
jag ringde genast booking.com och tanten i telefonen sa bara gång på gång att 'tyvärr, de hade genast de märkte att hotellet var fullbokat den 25.1 meilat mig att ändringen går tyvärr inte att genomföra, eftersom det inte finns lediga rum till den 25.1'. dessutom sa hon flera gånger att det var vårt eget fel som inte följt med alla meil och att de kunde inget göra något åt saken. jag läste inte meilen på måndagen och tisdagen så det är möjligt att de har skickat ett sånt meil, MEN HUR KORKAD FÅR MAN VA???? tanten som inte godkänt ändringen hade inte insett att VI REDAN HADE ett rum reserverat för datumet 25, 26, 27, 28, 29 och 30 januari och att om jag på deras webbsida, så som dom i meilet ber en göra!, ändrar ankomstdatumet till 25, istället för 24, så betyder de shit om de märker att hotellet är fullbokat, för jag tar ju BORT en natt, jag lägger inte TILL en natt eller TILL ett rum !
då jag gjorde henne uppmärksam på detta, fick tanten plötsligt ett helt annat ljud i skällan, om jag BARA kunde vänta ett ögonblick, så skulle hon reda upp saken och återkomma; jag väntade dryga fem minuter och sen var det ursäkternas ursäkt! 'we are so sorry, we have made a mistake here, and we are going to call the hotell telling them that this is OUR mistake, we are so sorry, you do not have to pay for anything else than the nights that you are staying at the HOTEL STADT MUNCHEN' ....
genast fick receptionen ett samtal från booking.com och vi hade rum på hotellet från den 26, men tyvärr inte för den 25-26... de var ju fullbokade...
men receptionisten sökte fram ett annat hotell, långt ute i buschen dock, fanns inget annat, och vi tog taxi dit, sov där, taxi tillbaka på morgonen och checkade in på stadt munchen.
ojojoj, så receptionisten smörade med oss, vi blev nästan förda på guldbricka till rummet...
MEN jag meddelade damen i booking.com att de kommer att få betala för taxiresorna och hotellrummet som vi blev tvugna att ta efter att de hade klåpat, så där har jag program då vi kommer hem!
när jag var som argast funderade jag på miljon ersättning, men efter en underbart blomfylld dag på floristmässan har jag gått lite ner i kravena =)

susanne

1 kommentar:

  1. Uuuh, resenärens mardröm - sen ankomst och inget härbärge! Det är behändigt, men också riskfyllt med dessa bokningsföretag. Vi hade bokat via ebookers till Edinburgh, men sedan avbokade de för B&B:t ville inte ha "barn" som gäster. Ebookers beklagade och hittade ett nytt, och meddelade inte om någon ändring i priset. När vi skulle betala var det hälften dyrare! Antar att det var mitt fel också för att jag antog :-)
    kramar!

    SvaraRadera