välkommen till min blogg

VÄLKOMMEN till min blogg; blommor och kvistar!

Jag är en finlandssvensk trädgårdsmästare, textilartesan och florist.


TERVETULOA! WELCOME!

9 augusti 2012

konst i riga

en stor del av rigas hantverk baserar sig på bärnsten, den gulbruna som sköljs upp på stränder eller den gröna som hittas i träsk och sumpmarker




själv blev jag störtförtjust i dessa sten-metall konstverk! skulle mycket gärna ha stoppat ner några i resväskan och tagit dem med hem, men tror inte flygbolaget hade godkännt detta. de var ganska stora bitar nämligen  =)








alltid då jag ser sånt här tänker jag ' äh, de där kan jag ju göra själv'  ;)
men tror ni jag har någo sånt där i min trädgård??? NÄÄÄÄÄ
int blir det ju av att göra det sen heller...

trevlig torsdag

susanne

3 kommentarer:

  1. Den sista bilden blev nog en favorit ,nog kunde jag också tagit dom hem ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Lustigt att se dina bilder, när vi just var där. Känns nästan som vi varit på samma resa ;-). Jag vill också han en stenkatt i min trädgård...eller fem!
    Bärnsten däremot gillar jag inte, ger mig tant-alarm...måste försynt påpeka det åt Roland, när jag märkte att han började dra mig med till olika försäljningstånd och visa halsband ;-)
    kram!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också gärna velat haft en sån där kul sten...men nu har vi nog nått gränsen för dekorationer i trädgården. Det får ju inte bli FÖR mycket!
    Och precis som du skrev; sånt kan man ju göra själv, fast man kommer ALDRIG till skott! *fniss*

    SvaraRadera